VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY – behindthefame.sk (ďalej len „VOP“)
1. Úvodné ustanovenia, definície
1.1 Poskytovateľ. Obchodná spoločnosť BTF MERCHANDISE, s. r. o., so sídlom: Revolučná 3559/42, Bratislava - mestská časť Ružinov 821 04, IČO: 56 850 077, DIČ: 2122491008, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, odd. Sro, vložka č. 186513/B (ďalej len "poskytovateľ“) prevádzkuje obchodné rozhranie na webstránke https://www.behindthefame.sk (ďalej len „web“). Prostredníctvom tohto webu má tretia osoba ako spotrebiteľ alebo podnikateľ (ďalej len „kupujúci“) možnosť prezerať si ponuku výrobkov a iných predávaných produktov poskytovateľa (ďalej jednotlivo len „produkt“), vykonať elektronicky objednávku produktu a v súlade s týmito VOP zakúpiť ním vybraný produkt na základe prijatia objednávky poskytovateľom.
1.2 Kupujúci. Kupujúci môže byť spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka, alebo podnikateľom ak v objednávke alebo v komunikácii s poskytovateľom pred uzatvorením kúpnej zmluvy uviedol svoje identifikačné údaje, z ktorých je zrejmé, že je oprávnený na podnikanie podľa osobitných predpisov (obchodné meno, IČO a pod.) a ak sa s poskytovateľom výslovne nedohodol inak, má sa za to, že akýkoľvek nákup produktu a akúkoľvek objednávku prostredníctvom webu vykonáva v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak nie je na webe dostupné rozhranie pre podnikateľov, považuje sa každý kupujúci za spotrebiteľa.
1.3 Zmluva. Odoslaním objednávky kupujúcim a výslovným prijatím objednávky poskytovateľom je uzatvorená kúpna zmluva podľa § 612 a nasl. Občianskeho zákonníka [spotrebiteľ] alebo § 409 a nasl. Obchodného zákonníka [podnikateľ] (ďalej len „zmluva“), ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú ustanovenia týchto VOP. Vzťah medzi kupujúcim, ako spotrebiteľom, a poskytovateľom, v častiach výslovne neupravených v zmluve vrátane VOP sa riadi zákonom č. 40/1964 Z. z., Občiansky zákonník, zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, všetky v aktuálnom znení. Ak na strane kupujúceho je podnikateľ, zmluva sa riadi zákonom č. 513/1991 Z.z., Obchodný zákonník.
1.4 Súvisiace dokumenty. Tieto VOP upravujú právne vzťahy medzi poskytovateľom a kupujúcim, ako aj práva a povinnosti poskytovateľa a osôb navštevujúcich web v predzmluvných vzťahoch do okamihu uzatvorenia zmluvy, na základe registrácie osoby kupujúceho alebo bez registrácie. Vzájomné vzťahy poskytovateľa a kupujúceho sa riadia aj Vyhlásením o ochrane osobných údajov poskytovateľa, dostupným na adrese https://www.behindthefame.sk (ďalej len „Vyhlásenie o ochrane OÚ“) a Informáciami pre spotrebiteľa dostupnými na adrese https://www.behindthefame.sk, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP.
1.5 Súčasťou zmluvy sú VOP a práva a povinnosti podľa osobitných predpisov platné v čase uzatvorenia zmluvy. Poskytovateľ si vyhradzuje právo tieto VOP kedykoľvek zmeniť, pričom zmeny nemajú vplyv na obsah už uzatvorených zmlúv.
1.6 Zmena údajov produktu. Údaje produktu prezentovaného na webe (najmä dostupný počet, časová dostupnosť, možnosti dopravy) majú informatívny charakter a nie sú neustále aktualizované poskytovateľom. Tieto údaje nemusia byť na webe vždy správne a úplné. V prípade akejkoľvek zmeny v údajoch ponúkaného produktu, na ktorý sa vzťahuje objednávka kupujúceho, poskytovateľ vždy kupujúceho vhodným spôsobom informuje a vyžiada si potvrdenie objednávky so zmenenými údajmi, čo sa nepovažuje za potvrdenie pôvodnej objednávky. V takomto prípade je zmluva uzatvorená doručením písomného potvrdenia objednávky so zmenenými údajmi kupujúcim poskytovateľovi.
1.7 Registrácia (dobrovoľná). Poskytovateľ môže umožniť návštevníkom webu nezáväzne sa registrovať na webstránke webu a poskytnúť svoje osobné údaje poskytovateľovi na účely neskoršieho použitia pri vyhotovovaní objednávky, ako aj na účely zasielanie noviniek a informácií o ponukách poskytovateľa v prípade udelenia súhlasu registrovaného užívateľa so zasielaním marketingových správ vrátane spracúvania osobných údajov na účely zasielania takých správ. Poskytovateľ registráciu zruší bez zbytočného odkladu po doručení písomnej žiadosti alebo oznámenia technickými prostriedkami, že užívateľ žiada o zrušenie registrácie. Podmienky spracúvania osobných údajov sa riadia Vyhlásením o ochrane OÚ.
2. Objednávka produktu a uzatvorenie zmluvy
2.1 Objednávka. Kupujúci si produkt prezerá a vyberá podľa ponuky uvedených na stránke webu, resp. kliknutím na zobrazený produkt. Po zvolení produktu môže kupujúci kliknutím na tlačidlo „do košíka“ daný produkt zakúpiť. Po stlačení tlačidla kupujúceho presmeruje na stránku platby, kde kupujúci zadá alebo môže vytvoriť svoje konto, a ak ho nemá alebo ho web v danom čase neponúka, následne v rozhraní košíka vyplní dodacie a fakturačné údaje, vyberie spôsob platby a definitívne odošle objednávku kliknutím na tlačidlo „Pay now“ resp. „Zaplatiť teraz“.
Kupujúci môže tiež realizovať objednávku telefonicky alebo e-mailom.
2.2 Potvrdenie objednávky. Poskytovateľ bez zbytočného odkladu po doručení objednávky doručí kupujúcemu potvrdenie objednávky, ktorým sa zmluva považuje za uzatvorenú, ak tieto VOP neustanovujú inak. Za potvrdenie objednávky sa považuje iba písomne zaslaná e-mailová práva o prijatí a akceptovaní objednávky, telefonické potvrdenie nie je záväzné.
2.3 Storno objednávky kupujúcim. Objednávku môže kupujúci bezplatne odvolať (stornovať) písomným oznámením doručeným poskytovateľovi, ak kupujúci ešte nezaplatil za produkt a ak odvolanie objednávky dôjde poskytovateľovi skôr ako poskytovateľ odošle potvrdenie objednávky. Pokiaľ už bola uzatvorená zmluva a kupujúci je spotrebiteľom, platí, že kupujúci od zmluvy oprávnene odstúpil.
2.4 Storno objednávky poskytovateľom. Objednávku môže poskytovateľ odvolať (stornovať) bez náhrady písomným oznámením doručeným kupujúcemu, ak kupujúci ešte nezaplatil za produkt a poskytovateľ z objektívnych kapacitných alebo iných prevádzkových dôvodov nie je schopný príslušnú objednávku vybaviť. Pokiaľ už bola uzatvorená zmluva, platí, že poskytovateľ od zmluvy oprávnene odstúpil.
2.5 Zmena v objednávke. Ak poskytovateľ nie je z objektívnych dôvodov schopný vybaviť potvrdenú objednávku kupujúceho v celom rozsahu, alebo zistí nesprávnosť údajov produktu podľa bodu 1.6 týchto VOP, navrhne kupujúcemu bezodkladne zmenu objednávky e-mailom a/alebo iným vhodným spôsobom. Súčasne požiada kupujúceho o vyjadrenie súhlasu, resp. nesúhlasu so zmenou. Kupujúci je povinný vyjadriť súhlas, resp. nesúhlas v lehote 2 dní odo dňa oznámenia navrhovanej zmeny. Počas tejto lehoty budú dostupné položky z objednávky kupujúceho rezervované pre kupujúceho; pokiaľ kupujúci nevyjadrí včas svoj súhlas so zmenou objednávky, objednávka sa považuje za odvolanú podľa bodu 2.4 týchto VOP a platí, že poskytovateľ od zmluvy oprávnene odstúpil.
2.6 Vznik zmluvy. Kúpna zmluva medzi poskytovateľom a kupujúcim je uzatvorená prijatím objednávky poskytovateľom. Zo zmluvy vzniká poskytovateľovi najmä povinnosť poskytnúť produkt kupujúcemu, a kupujúcemu vzniká najmä povinnosť zaplatiť poskytovateľovi za sprístupnenie a/alebo poskytnutie produktu cenu dohodnutým spôsobom. Pokiaľ v týchto VOP nie je ustanovené inak a/alebo sa poskytovateľ a kupujúci nedohodli inak, platia cena, platobné podmienky a podmienky poskytnutia produktu uvedené v potvrdenej objednávke.
3. Ceny a platobné podmienky
3.1 Cena produktu je na webe uvedená vrátane príslušnej dane z pridanej hodnoty (DPH), ak sa uplatňuje. Kupujúci je povinný zaplatiť poskytovateľovi za produkt cenu podľa poskytovateľom akceptovanej objednávky a uzatvorenej zmluvy. V objednávke je uvedená kúpna cena a príslušne DPH. DPH je pri dodaní tovaru a služieb uplatňovaná v súlade s príslušnými právnymi predpismi (zákon č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v aktuálnom znení).
3.2 V cene produktu nie sú zahrnuté poplatky bánk za vykonanie úhrady kúpnej ceny. Tieto poplatky a náklady znáša kupujúci vo výške uvedenej v potvrdenej objednávke, ak tieto VOP alebo osobitný predpis neustanovujú inak. Pri platbe zo zahraničia a/alebo v mene odlišnej od eura (EUR) znáša kupujúci všetky poplatky svojej banky a ostatné bankové poplatky za vykonanie platby a kurzový prepočet odoslanej platby na euro (EUR).
3.3 Spôsob zaplatenia ceny produktu volí kupujúci v procese objednávania produktu a je uvedený v objednávke s úplným vyčíslením. Zakúpenie produktu je možné len s platbou vopred pri definitívnom potvrdení objednávky; cena produktu bude zaplatená kupujúcim pred poskytnutím produktu kupujúcemu, kartovou transakciou, bezhotovostným prevodom alebo vkladom na účet poskytovateľa vedený v banke s použitím platobných údajov uvedených v potvrdení objednávky, či dobierkou; poskytovateľ si vyhradzuje právo neakceptovať určité spôsoby platby z technických dôvodov.
3.4 Splatnosť a nezaplatenie kúpnej ceny kupujúcim. Za zaplatenie ceny a účtovaných nákladov sa považuje pripísanie prostriedkov v príslušnej výške na účet poskytovateľa. Ak kupujúci v lehote splatnosti riadne nezaplatí kúpnu cenu spolu s účtovanými nákladmi, poskytovateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť a pokiaľ nesprístupni kupujúcemu objednaný produkt alebo prístup kupujúcemu zruší, platí, že poskytovateľ od zmluvy odstúpil.
3.5 Faktúra. Poskytovateľ vystaví a doručí kupujúcemu faktúru – daňový doklad v súlade s príslušnými osobitnými predpismi. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí so zaslaním faktúry kupujúcemu v elektronickej podobe.
3.6 Vrátenie ceny a nákladov. Pri oprávnenom odstúpení od uzatvorenej zmluvy kupujúcim alebo poskytovateľom, ak bola cena zaplatená pred uzatvorením zmluvy a produkt nebol ešte poskytovateľom poskytnutý, alebo ak kupujúci-spotrebiteľ využil svoje právo odstúpiť od zmluvy, kúpna cena vrátane všetkých ostatných nákladov kupujúceho bude vrátená kupujúcemu najneskôr do 15 pracovných dní odo dňa účinnosti odstúpenia od zmluvy a vrátenia produktu poskytovateľovi. Vrátenie kúpnej ceny a ďalších plnení poskytovateľ vykoná na účet, z ktorého bola platba prijatá, a ak to nie je možné, iným vhodným spôsobom podľa požiadavky kupujúceho, pričom spôsob vrátenia nesmie neprimerane zaťažovať poskytovateľa.
3.7 Pokiaľ odstúpil od zmluvy kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, nemá pri vrátení ceny nárok na náhradu alebo vrátenie nákladov na platbu.
4. Poskytovanie produktu a autorské práva poskytovateľa
4.1 Poskytovateľ poskytne produkt kupujúcemu v lehote uvedenej v objednávke a spôsobom vybraným kupujúcim v súlade s týmito VOP. Poskytnutie produktu inej osobe ako kupujúcemu nie je možné bez osobitného vopred daného písomného súhlasu poskytovateľa. Poskytovateľ produktu resp. ním poverený dopravca je oprávnený u zúčastnenej osoby vhodnými prostriedkami vykonať zistenie a overenie totožnosti pri odovzdaní produktu.
4.2 Autorské práva poskytovateľa. Poskytovateľ poskytuje kupujúcemu nevýhradné právo uchovávať si primeraný počet permanentných kópii daného elektronického obsahu, prezerať, používať a zobrazovať elektronický obsah digitálneho produktu neobmedzene počas zakúpeného obdobia. Elektronický obsah a akákoľvek iná časť produktu, obsiahnuté v platforme webu sú chránené príslušnými všeobecne záväznými predpismi o autorských právach a ochranných známkach.
Osobitné ustanovenia o digitálnych produktoch:
4.6.1 Obsah digitálneho produktu môže byť chránený autorským zákonom. Kupujúci nemôže predávať, prenajímať, požičiavať, šíriť, distribuovať, vysielať, sublicencovať alebo iným spôsobom priraďovať práva k obsahu produktu alebo akejkoľvek jeho časti akejkoľvek tretej strane. Kupujúci nesmie obchádzať, modifikovať, znefunkčniť či odstraňovať ochranu, ktorá chráni obsah produktu. Nebude tiež nabádať, napomáhať alebo autorizovať inú osobu, aby tak činila. Kupujúci nie je oprávnený žiadnym spôsobom meniť, verejne zobrazovať, predvádzať, rozširovať ani inak používať materiály z tohto portálu na verejné ani komerčné účely. Kupujúci nie je oprávnený poskytnúť svoje prihlasovacie údaje do online konta platformy na webe tretej osobe.
4.3 Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeniť termín poskytnutia produktu z dôvodu nepredvídaných okolností alebo kapacitných obmedzení. V takom prípade je povinný bezodkladne informovať kupujúceho a navrhnúť mu náhradný termín. Ak sa poskytovateľ s kupujúcim nedohodnú na náhradnom termíne, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy a požiadať o vrátenie uhradenej sumy.
4.4 Poskytovateľ bude bezodkladne informovať kupujúceho o nemožnosti poskytnutia produktu, ako aj v prípadoch nástupu akýchkoľvek okolností vyššej moci.
4.5 Ochranná známka. Názov „BEHIND THE FAME“ je chránený registrovanou ochrannou známkou. Zneužitie môže byť trestným činom a poskytovateľ si u osôb, ktoré porušia ochranu jeho označenia, bude uplatňovať náhradu škody a neoprávneného prospechu v plnej výške.
5. Darčekové poukážky
5.1 Darčeková poukážka umožňuje úhradu celkovej ceny produktu alebo jej časti. Kupujúci si ju môže zakúpiť pre seba alebo ju venovať inej tretej osobe, ak ju poskytovateľ ponúka.
5.2 Poukážku je možné uplatniť v sídle alebo na webovej stránke poskytovateľa, pričom oprávňuje držiteľa na pokrytie ceny vybraného produktu alebo na jej čiastočné zníženie, v závislosti od nominálnej hodnoty poukážky a ceny produktu. Poukážky sú k dispozícii v papierovej forme alebo elektronicky vo formáte PDF.
5.3 Darčekové poukážky sa líšia v nominálnej hodnote. Každá poukážka je vystavená na konkrétnu fyzickú osobu. Jej platnosť je uvedená priamo na poukážke alebo stanovená písomnou dohodou.
5.4 Poukážku je možné použiť len na jeden nákup, nie je možné ju uplatniť po častiach. Ak jej hodnota nepokrýva celú cenu produktu, držiteľ poukážky doplatí zvyšnú sumu. Naopak, ak je hodnota poukážky vyššia ako cena produktu, rozdiel sa nevracia.
5.5 V prípade straty alebo poškodenia poukážky poskytovateľ neposkytuje náhradnú ani novú poukážku. Poukážky tiež nie je možné vymeniť za hotovosť.
5.6 Ak poukážku využíva kupujúci, ktorý už má uzatvorenú zmluvu o poskytovaní produktu, môže ju uplatniť na neuhradenú časť produktu alebo na úhradu iného produktu. Ak ju uplatňuje tretia osoba, ktorá nemá uzatvorenú zmluvu s poskytovateľom, osoba si v takom prípade vyberie produkt, vyplní prihlášku a po jej akceptácii môže poukážku použiť na úhradu produktu alebo jeho časti.
6. Doprava a prepravné podmienky
6.1 Kupujúci si môže prevziať produkt bezplatne osobne na adrese poskytovateľa, ak sa tak rozhodne pri realizácii a potvrdení objednávky a poskytovateľ takú možnosť aktuálne ponúka, alebo si vyžiadať dopravu na určenú adresu na náklady kupujúceho, ktoré budú v objednávke uvedené.
6.2 Poskytovateľ dodá tovar kupujúcemu v lehote uvedenej v objednávke a spôsobom vybraným kupujúcim v súlade s týmito VOP, na adresu uvedenú kupujúcim pri odoslaní objednávky. Ak bola kúpna cena zaplatená vopred, tovar môže byť vydaný výlučne osobe, ktorá je uvedená ako kupujúci v objednávke; vydanie tovaru inej osobe ako kupujúcemu nie je možné bez osobitného vopred daného písomného súhlasu predávajúceho. Doručovateľ tovaru je oprávnený u preberajúcej osoby vhodnými prostriedkami vykonať zistenie a overenie totožnosti.
6.3 Spôsob dopravy. Kupujúci si pri vyhotovovaní a odoslaní objednávky vyberá spôsob dopravy zo spôsobov ponúkaných predávajúcim, pričom cena dopravy je uvedená osobitne pri každom spôsobe dopravy. Poskytovateľ, prípadne doručovateľ je oprávnený avizovať dodávku tovaru kupujúcemu e-mailom, telefonicky, SMS správou alebo inou vhodnou formou. Poskytovateľ poskytne kontaktné údaje kupujúceho v rozsahu e-mailovej adresy a telefónneho čísla doručovateľovi. Kupujúci je povinný byť zastihnuteľný na ním uvedenej adrese v čase oznámeného dodania tovaru, prípadne v zmysle osobitnej dohody s doručovateľom.
6.4 Nedoručiteľnosť tovaru. Ak to okolnosti vyžadujú, poskytovateľ a kupujúci sa môžu dohodnúť na predĺžení dodacej lehoty, dodaní tovaru vo viacerých zásielkach a/alebo na opakovanom doručení tovaru v prípade, že kupujúci tovar z akéhokoľvek dôvodu neprevzal.
6.5 Pokiaľ tovar nebude doručiteľný kupujúcemu z dôvodov na strane kupujúceho, najmä ale nie výlučne z dôvodu nezastihnutia kupujúceho, neprevzatia v odbernej lehote alebo nesprávnosti dodacej adresy kupujúceho, a kupujúci sa s predávajúcim nedohodol v lehote 5 pracovných dní odo dňa vrátenia tovaru poskytovateľovi na náhradnom doručení, predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy písomným oznámením kupujúcemu a kupujúcemu bude vrátená kúpna cena.
6.6 Pokiaľ tovar nebude doručiteľný kupujúcemu preukázateľne z dôvodov na strane kupujúceho a poskytovateľ od zmluvy odstúpil, kupujúci nemá pri vrátení kúpnej ceny nárok na náhradu nákladov dopravy.
6.7 Stav zásielky. Kupujúci je povinný riadne skontrolovať a prezrieť tovar ihneď pri prevzatí a oznámiť poskytovateľovi zistené vady bezodkladne po prevzatí; zjavne poškodenú zásielku kupujúci nie je povinný prevziať, pričom dôvod odmietnutia prevzatia oznámi doručovateľovi pri doručení zásielky. Inak podpisom preberacieho protokolu a/alebo iného dokumentu preukazujúceho prevzatie kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola prevzatá (zjavne) neporušená a predpokladá sa, že tovar bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa nepreukáže opak.
6.8 Vlastnícke právo k tovaru nadobúda kupujúci riadnym prevzatím tovaru, vždy však najskôr úplným zaplatením kúpnej ceny; prevzatím tovaru na kupujúceho tiež prechádza nebezpečenstvo škody na tovare a riziko jeho náhodného znehodnotenia.
6.9 Poskytovateľ bude bezodkladne informovať kupujúceho o nemožnosti dodania tovaru, ako aj v prípadoch nástupu akýchkoľvek okolností vyššej moci.
7. Záruka a reklamačné podmienky (reklamačný poriadok)
7.1 Poskytovateľ poskytuje na produkt záruku v záručnej dobe v trvaní podľa informácií o produkte, ako je uvedené v objednávke kupujúceho; ak je kupujúci spotrebiteľom, záruka je vždy najmenej v zákonnej výške, t.j. do dvoch (2) rokov od dodania veci na nové a jeden (1) rok od dodania veci na použité produkty. Poskytovateľ zodpovedá v každom prípade za vady, ktoré má produkt pri prevzatí kupujúcim, a zodpovedá za funkčnosť digitálne poskytovaného obsahu v zákonnom rozsahu.
7.2 Kupujúci je povinný po zistení vady produktu oznámiť poskytovateľovi výskyt vady a uplatniť reklamáciu bezodkladne, a to najneskôr do troch (3) pracovných dní od zistenia vady ak je kupujúci podnikateľom, najneskôr do dvoch (2) mesiacov od zistenia vady ak je spotrebiteľom. Na oneskorene oznámené vady poskytovateľ nemusí prihliadnuť a omeškanie s uplatnením reklamácie je dôvodom na zamietnutie reklamácie.
7.3 Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť písomne v zmysle ustanovení VOP (bod 10.2) o doručovaní Písomností; poskytovateľ vždy akceptuje aj reklamáciu doručenú e-mailom.
7.4 V reklamácii kupujúci uvedie najmä, o aký produkt alebo akú časť produktu ide, akú vadu produktu namieta, ako sa vada prejavuje, či ide o sporadický alebo neustály výskyt vady, kedy vadu prvýkrát zaznamenal, či ide o opakovanú vadu. Ak je kupujúcim podnikateľ alebo iná osoba, ktorá nie je spotrebiteľom, je povinný uviesť aj akým spôsobom vykonal kontrolu produktu po poskytnutí.
7.5 Všeobecné záručné podmienky kupujúceho – nespotrebiteľa. Pokiaľ podľa informácií o produkte uvedeného v objednávke kupujúceho alebo v inom vyhlásení poskytovateľa (napr. v záručnom liste alebo vo faktúre) nie je uvedená záručná doba, poskytovateľ neposkytuje záruku na takýto produkt kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľom. Zodpovednosť za vady podľa Obchodného zákonníka tým nie je dotknutá.
7.6 Všeobecné záručné podmienky kupujúceho – spotrebiteľa. Pokiaľ podľa informácií o produkte uvedeného v objednávke kupujúceho alebo v inom vyhlásení poskytovateľa (napr. v záručnom liste alebo vo faktúre) nie je uvedená záručná doba, poskytovateľ zodpovedá za vady takéhoto produktu kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, v zákonnej dobe výskytu vady (2 roky).
7.7 Záručné doby začínajú plynúť vždy prevzatím produktu kupujúcim. Ak dôjde k výmene produktu, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového produktu; to isté platí, ak dôjde k výmene časti produktu, na ktorú bola poskytnutá záruka. Poskytovateľ je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
7.8 V prípade uplatnenie reklamácie kupujúcim – spotrebiteľom, doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúcemu bolo poskytnuté náhradné poskytnutie produktu, sa do záručnej doby nepočíta. V prípade uplatnenie reklamácie kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľ, záručná doba neplynie po dobu, po ktorú kupujúci nemôže užívať produkt pre jeho vady, za ktoré zodpovedá poskytovateľ.
7.9 Vybavenie reklamácie kupujúceho – nespotrebiteľa. Ak je poskytnutím produktu s vadami porušená zmluva nepodstatným, resp. podstatným spôsobom, môže kupujúci:
7.7.1 požadovať odstránenie vád, ak sú vady odstrániteľné,
7.7.2 požadovať odstránenie vád náhradným poskytnutím produktu, výmenou produktu, resp. časti produktu, v ktorej je vada alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, ak sú vady neodstrániteľné, alebo
7.7.3 odstúpiť od zmluvy písomným oznámením poskytovateľovi, pokiaľ nie je možno odstrániť vady vôbec.
Voľba spôsobu nápravy vád podľa bodov 7.7.1 a/alebo 7.7.2 vyššie patrí poskytovateľovi. Pre vylúčenie pochybností platí, že opakovaný výskyt rovnakej vady na produkte sa považuje za porušenie zmluvy podstatným spôsobom, nepovažuje sa však za okolnosť spôsobujúcu neopraviteľnosť produktu ani okolnosť vylučujúcu nápravu vád poskytnutím náhradného plnenia produktu alebo zľavou z ceny. Opakovaný výskyt rozdielnych vád na produkte, ktoré jednotlivo nie sú podstatným porušením zmluvy, sa ani vo vzájomnej súvislosti nepovažuje za podstatné porušenie zmluvy.
7.10 Vybavenie reklamácie kupujúceho – spotrebiteľa.
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Poskytovateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu produktu, alebo ak sa vada týka len časti produktu, výmenu tejto časti, ak tým poskytovateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť vady. Poskytovateľ môže tiež vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný produkt za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby kupujúci mohol produkt riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť písomným oznámením poskytovateľovi. To isté platí, ak ide o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa rovnakej vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
V prípade neodstrániteľnej vady, ktorá nebráni riadnemu užívaniu produktu kupujúcim, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny.
Voľba spôsobu nápravy vád zo spôsobov, na ktoré je kupujúci oprávnený patrí kupujúcemu, resp. poskytovateľovi v súlade so zákonom.
7.11 Reklamáciu vybaví poskytovateľ do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pričom lehotu možno predĺžiť písomným oznámením iba vo výnimočných prípadoch. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť. Poskytovateľ je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7.12 Výluky zo záruky a zodpovednosti za vady produktu. Poskytovateľ za žiadnych okolností nezodpovedá za vady produktu spôsobené kupujúcim, a to najmä nesprávnou manipuláciou, užívaním a čistením v rozpore s inštrukciami, fyzickým poškodením, chemickým poškodením a znečistením, neznalosťou práce s počítačom, prehliadačmi a informačnými technológiami na strane kupujúceho.
7.13 Zamietnutie reklamácie. Pokiaľ poskytovateľ po riadnom preskúmaní produktu vyhodnotí, že vada namietaná kupujúcim nie je na produkte prítomná alebo poskytovateľ za vadu nezodpovedá, vydá v lehote na vybavenie reklamácie kupujúcemu písomné a odôvodnené zamietnutie reklamácie (odmietnutie zodpovednosti za vady). Následne má kupujúci možnosť preukazovať zodpovednosť poskytovateľa za vady znaleckým posudkom.
8. Osobitné ustanovenia vo vzťahu ku kupujúcim – spotrebiteľom
8.1 Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený jednostranne odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy s poskytovateľom. Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak sa poskytovanie produktu už začalo s výslovným súhlasom kupujúceho vo vzťahu k digitálnemu obsahu alebo inému produktu a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
Pre vylúčenie pochybností, za úplné poskytnutie služby sa považuje sprístupnenie produktu v digitálnej podobe po prvýkrát kupujúcemu, pričom súhlas s poskytnutím služby sa vyžaduje vzhľadom na nevyhnutnosť úplného poskytnutia takého obsahu pred uplynutím predmetnej 14-dňovej lehoty.
8.2 Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je kupujúci povinný informovať poskytovateľa o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy jednoznačným vyhlásením (zaslaním vyplneného formulára na odstúpenie od zmluvy, dostupného na adrese www.behindthefame.sk/pages/odstupenie alebo inej vhodnej písomnosti) e-mailom na adresu poskytovateľa info@behindthefame.sk alebo poštou na adresu sídla poskytovateľa. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy. Po odstúpení od zmluvy poskytovateľ vráti kupujúcemu spotrebiteľovi všetky platby, ktoré je poskytovateľ povinný vrátiť podľa osobitného predpisu.
8.3 V prípade, keď v dobe trvania poskytnutia digitálnych súčastí produktu akýmkoľvek spôsobom zo strany kupujúceho nebudú využívané zakúpené digitálne služby, nevznikne kupujúcemu z tohto dôvodu nárok na akúkoľvek náhradu za nevyužívanie produktu alebo vrátenie ceny za produkt.
8.4 Na základe tejto dohody sa kúpna cena vráti bankovým prevodom na pôvodný účet kupujúceho, ak je to možné a ak sa strany nedohodnú inak.
8.5 Vykonaním registrácie na webstránke webu, ako aj zaslaním objednávky a odkliknutím potvrdenia o oboznámení sa so znením VOP v webe pri ukončení procesu objednávky kupujúci vyhlasuje, že sa so znením týchto VOP oboznámil a zaväzuje sa nimi riadiť ako súčasťou zmluvy, že mu boli poskytnuté informácie podľa § 15 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa, ako aj že sa oboznámil s reklamačným poriadkom (článok 7 VOP), považujúc ich za súčasť zmluvného vzťahu s poskytovateľom. Plné znenie informačného formulára podľa § 15 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa je dostupné na tejto adrese: www.behindthefame.sk/pages/spotrebitel.
9. Ochrana osobných údajov
9.1 Spracúvanie osobných údajov poskytovateľom a nakladanie s osobnými údajmi upravuje Vyhlásenie o ochrane OÚ www.behindthefame.sk/policies/privacy-policy
10. Záverečné ustanovenia
10.1 Trvanie a uchovanie zmluvy. Poskytovateľ je oprávnený uschovať a archivovať vzájomnú dokumentáciu a zmluvu v elektronickej forme spolu s príslušnými VOP po dobu trvania záručnej lehoty, najmenej však vždy päť (5) rokov odo dňa poskytnutia produktu kupujúcemu. Zmluva sa uzatvára na dobu do vysporiadania a úplného splnenia záväzkov poskytovateľa a kupujúceho, resp. na dobu do okamihu jej zrušenia iným postupom podľa zmluvy, VOP a/alebo príslušných právnych predpisov.
10.2 Doručovanie. Pokiaľ nie je v týchto VOP uvedené inak, všetky oznámenia, vyhlásenia, žiadosti, výzvy, uplatnenia práva a iné úkony v súvislosti so zmluvou a jej plnením (ďalej len „Písomnosť“), musia byť urobené v písomnej forme a musia byť doručené na adresu sídla poskytovateľa alebo korešpondenčnú adresu kupujúceho ako prijímateľa Písomnosti uvedenú objednávke a/alebo pri registrácii, alebo v súlade s ustanoveniami o doručovaní správ e-mailom nižšie. Za písomnú formu Písomnosti sa považuje aj forma digitálneho alebo elektronického dokumentu vo všeobecne akceptovanom formáte a obsah e-mailovej správy.
Písomnosť sa považuje za doručenú za nasledovných podmienok:
i. v prípade osobného doručovania odovzdaním Písomnosti osobe oprávnenej prijímať písomnosti za príjemcu a podpisom takej osoby na doručenke alebo kópii doručovanej Písomnosti, alebo odmietnutím prevzatia Písomnosti takou osobou;
ii. v prípade doručovania prostredníctvom poštového podniku alebo oprávneného doručovateľa, doručením na adresu príjemcu a v prípade doporučenej zásielky odovzdaním Písomnosti osobe oprávnenej prijímať písomnosti za príjemcu a podpisom takej osoby na doručenke;
iii. v prípade doručovania elektronickou poštou (e-mailom) sa Písomnosť považuje za doručenú, pokiaľ bola preukázateľne odoslaná z e-mailovej adresy uvedenej kupujúcim pri registrácii a/alebo objednávke na e-mailovú adresu poskytovateľa info@behindthefame.sk alebo z tejto e-mailovej adresy poskytovateľa na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim pri registrácii a/alebo objednávke, a to doručením potvrdenia alebo odpovede na správu, najneskôr však v prvý pracovný deň nasledujúci po odoslaní správy.
10.3 Oddeliteľnosť. Ak sa preukáže, že niektoré z ustanovení VOP a/alebo zmluvy je neplatné alebo neúčinné, nemá takáto neplatnosť alebo neúčinnosť za následok neplatnosť alebo neúčinnosť ďalších ustanovení zmluvy a/alebo VOP. V takomto prípade sa strany zaväzujú bezodkladne nahradiť takéto neplatné alebo neúčinné ustanovenie novým tak, aby bol zachovaný účel, sledovaný príslušným neplatným či neúčinným ustanovením v čase jeho prijatia, resp. uzatvorenia zmluvy.
10.4 Rozhodné právo a právomoc. Rozhodným hmotným a procesným právom pre všetky záväzky vznikajúce na základe týchto VOP je právo Slovenskej republiky. Všetky spory, ktoré vzniknú z VOP, zmluvy alebo v súvislosti s nimi, vrátane sporov o výklad a plnenie zmluvy a VOP budú prejednávať a rozhodovať výlučne súdy v Slovenskej republike podľa príslušných ustanovení o vecnej a miestnej príslušnosti, ak neustanovuje inak osobitný predpis, ktorého uplatnenie nemožno vylúčiť.
10.5 Účinnosť. Tieto VOP sú platné a zaväzujú odo dňa ich zverejnenia na webstránke webu poskytovateľa dňa 15.10.2025. Poskytovateľ si vyhradzuje právo podľa vlastného uváženia ich rušiť, meniť, upravovať alebo nahrádzať novými, pričom na uzatvorené zmluvy sa vzťahujú VOP platné v čase uzatvorenia zmluvy.
10.6 Záväznosť. Vykonaním registrácie na webstránke webu, ako aj zaslaním objednávky a odkliknutím potvrdenia o oboznámení sa so znením VOP v webe pri ukončení procesu objednávky kupujúci vyhlasuje, že sa so znením týchto VOP oboznámil a zaväzuje sa nimi riadiť ako súčasťou zmluvy. Kupujúci má vždy právo stiahnuť aktuálnu verziu týchto VOP a súvisiacich dokumentov z webstránky webu, a poskytovateľ na požiadanie zašle kupujúcemu kópiu týchto dokumentov súvisiacich s určitou zmluvou.
Podmienky dopravy – behindthefame.sk (ďalej len „Podmienky dopravy“)
1. Všeobecné ustanovenia, vzťah k iným predpisom
Tieto Podmienky dopravy sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok poskytovateľa ako predávajúceho (ďalej len „VOP“). Podrobnosti týkajúce sa dopravy, ktoré nie sú upravené v týchto Podmienkach dopravy, ustanovujú osobitné predpisy (najmä zákon č. 40/1964 Zb. – Občiansky zákonník, zákon č. 513/1991 Zb. – Obchodný zákonník).
Uzatvorením kúpnej zmluvy s poskytovateľom v zmysle VOP kupujúci berie na vedomie tieto Podmienky dopravy ako súčasť VOP a súhlasí s ich použitím.
Poskytovateľ v súčasnosti poskytuje možnosti dopravy doručovateľskými spoločnosťami.
Dopravu kupujúcemu mimo územia Slovenskej republiky poskytovateľ umožňuje iba po predchádzajúcej dohode.
2. Doprava doručovateľom
Tovar je pri preprave v plnej výške poistený a za poškodenie tovaru pri preprave zodpovedá príslušný doručovateľ.
Kupujúci je povinný riadne skontrolovať a prezrieť tovar ihneď pri prevzatí a oznámiť predávajúcemu ako aj doručovateľovi zistené poškodenia pri preprave bezodkladne po prevzatí; zjavne poškodenú zásielku kupujúci nie je povinný prevziať, pričom dôvod odmietnutia prevzatia oznámi doručovateľovi pri doručení zásielky. Inak podpisom preberacieho protokolu a/alebo iného dokumentu preukazujúceho prevzatie kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola prevzatá neporušená a predpokladá sa, že tovar bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa nepreukáže opak.
V prípade poškodenia tovaru pri preprave, za ktoré zodpovedá doručovateľ, ak kupujúci tovar prevzal, je kupujúci oprávnený sám vymáhať svoje nároky na náhradu škody voči doručovateľovi a poskytovateľ poskytne všetku svoju potrebnú súčinnosť. Poškodenie zásielky je kupujúci povinný namietať voči doručovateľovi ihneď pri prevzatí, neskoršie reklamácie doručovateľ nemusí uznať. V prípade potreby môže kupujúci využiť zákaznícku linku doručovateľa.
V prípade, že kupujúci poškodenie obsahu zásielky zistí až po prevzatí, je nutné bezodkladne kontaktovať spoločnosť DHL na zákazníckej linke a uplatniť reklamáciu voči doručovateľovi.
V prípade poškodenia tovaru pri preprave, za ktoré zodpovedá doručovateľ, ak kupujúci tovar neprevzal, nároky na náhradu škody voči doručovateľovi uplatní poskytovateľ a kupujúcemu bez zbytočného odkladu doručí náhradný tovar vybraným spôsobom. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená, kupujúci nemusí tovar od doručovateľa prevziať a je naopak povinný informovať poskytovateľa telefonicky alebo e-mailom.
3. Osobný odber
Výnimočne, najmä pri prevzatí tovaru po vybavení reklamácie, sa kupujúci môže dohodnúť s predávajúcim na osobnom odbere tovaru – o možnostiach sa prosíme informujte e-mailom na našu adresu info@behindthefame.sk alebo telefonicky na tel. č. +421 948 635 601.
4. Doprava na účely reklamácie a vrátenia tovaru kupujúcim
Kupujúci je oprávnený doručiť poskytovateľovi tovar na účely reklamácie a prípadného vrátenia tovaru po odstúpení od zmluvy akýmkoľvek vhodným spôsobom, najmä prostredníctvom oprávneného doručovateľa, Slovenskej pošty, a.s., alebo po osobitnej dohode s predávajúcim aj osobne v sídle alebo prevádzkarni predávajúceho.
Kupujúci nie je povinný dať tovar pri preprave poistiť, nebezpečenstvo škody na tovare počas prepravy však zaťažuje kupujúceho. V prípade akéhokoľvek poškodenia zásielky, ktoré nezodpovedá reklamovanej vade, však poskytovateľ odmietne zásielku prevziať, a ak zásielku už prevzal a následne zistí poškodenie, zodpovednosť za vady ani záruka poskytovateľa sa nevzťahuje na poškodenia vzniknuté pri preprave.
V prípade odstúpenia od zmluvy kupujúcim, ak bol tovar poškodený pri preprave, je poskytovateľ oprávnený zásielku odmietnuť, a aj v prípade, že ju prevezme, sa tovar nepovažuje za riadne doručený naspäť poskytovateľovi, ak bol poškodený pri preprave.
V prípade záujmu o osobné doručenie tovaru sa prosíme informujte e-mailom na našu adresu info@behindthefame.sk alebo telefonicky na tel. č. +421 948 635 601.
5. Doprava tovaru kupujúcemu po vybavení reklamácie
Poskytovateľ bezodkladne po vybavení reklamácie vyzve kupujúceho na prevzatie tovaru po oprave, prípadne náhradného tovaru po výmene alebo pôvodného tovaru po zamietnutí reklamácie; ak nedôjde k dohode poskytovateľa a kupujúceho o doručení a/alebo prevzatí tovaru, na dopravu tovaru sa uplatnia ustanovenia pôvodnej zmluvy o doprave na základe VOP a týchto Podmienok dopravy.
Ak poskytovateľ reklamáciu vybavil ako oprávnenú, znáša náklady na dopravu a prevzatie tovaru po vybavení reklamácie.
6. Pojmy
Pojmy použité v týchto Podmienkach dopravy majú významy zhodné s pojmami tak, ako ich definujú VOP.
7. Účinnosť
Účinnosť Podmienok dopravy je viazaná na účinnosť VOP. Tieto Podmienky dopravy sa môžu kedykoľvek meniť samostatne alebo spoločne s VOP.